Code | 38_SMU_DIKS |
---|---|
Organizational unit | Faculty of Humanities |
Field of studies | Journalism and Social Communication |
Form of studies | Full-time |
Level of education | Second level |
Language(s) of instruction | Polish |
Admission limit | 30 |
Duration | 4 semestry |
Recruitment committee address | Biblioteka Uniwersytecka ul. Oczapowskiego 12B 10-719 Olsztyn tel. 89 524-50-80, https://uwm.edu.pl/kandydaci/kontakt-dla-kandydatow |
Office opening hours | 9.00-15.00 |
WWW address | http://www.uwm.edu.pl/human |
Required document | |
Ask a question |
Opis kierunku
Zakresy kształcenia: komunikacja wizerunkowa i dziennikarstwo radiowo-telewizyjne
Studia na tym kierunku dają szansę kształcenia wszystkim, którzy chcą swoją przyszłość związać z mediami i komunikowaniem społecznym. Dostarczają wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych oraz kompetencji społecznych z zakresu komunikacji społecznej, procesów komunikowania masowego i tych związanych ze specyfiką poszczególnych mediów. Program studiów w znaczącej części wypełniony jest zajęciami warsztatowymi, odbywającymi się w pełni wyposażonym studio radiowo-telewizyjnym, a zajęcia prowadzą specjaliści i praktycy. Studenci kierunku zobowiązani są do odbycia czterotygodniowych praktyk zawodowych w wymiarze 160 godzin. W ramach programu Erasmus+ Studenci kierunku mogą studiować w wybranych uniwersytetach poza granicami kraju.
W ramach studiów II stopnia realizowane są dwa zakresy kształcenia. Zakres kształcenia: dziennikarstwo radiowo-telewizyjne obejmuje przede wszystkim przedmioty dotyczące tworzenia materiałów audio i wideo. Celem kształcenia jest połączenie wiedzy teoretycznej z praktyką dziennikarską w kontekście sprawnego wykorzystania zdobytych umiejętności. Absolwenci tej ścieżki edukacyjnej będą mogli podjąć pracę jako dziennikarze w radiu, telewizji, działach marketingu i PR, ale także będą przygotowani do tworzenia własnych kanałów na platformach udostępniania treści audio i wideo. Zakres kształcenia: komunikacja wizerunkowa przygotowuje wysokokwalifikowanych specjalistów w zakresie projektowania działalności w zakresie marketingu/brandingu, reklamy i public relations z wykorzystaniem narzędzi komunikacji wizerunkowej. Podstawowym celem kształcenia jest przygotowanie absolwentów do pracy w charakterze specjalisty kreującego i zarządzającego budową relacji pomiędzy zespołem obsługującym klienta a klientem w procesie projektowania komunikacji i brandingu. Celem kształcenia na studiach jest nauczenie studentek i studentów technik i metod kongruentnego, skutecznego i efektywnego komunikowania, metod nawiązywania relacji, prezentacji, zarządzania projektami, negocjacji i rozwiązywania konfliktów.
Kwalifikacje absolwenta
Absolwent posiada wiedzę z nauk o komunikacji społecznej i mediach, z elementami nauk humanistycznych. Poprawnie posługuje się słowem mówionym i pisanym. Jest przygotowany do wykorzystania zdobytej wiedzy w relacjach interpersonalnych. Posiada umiejętności specjalistyczne, zdobyte podczas zajęć i praktyk w różnych mediach, oraz przygotowanie teoretyczne, pozwalające na sprawność opisu i diagnozowania poszczególnych elementów komunikacji. Jest wyposażony w wiedzę pozwalającą analizować i współtworzyć zasady oraz formy funkcjonowania mediów we współczesnym społeczeństwie informacyjnym. Cechuje go wysoka sprawność językowa, biegłość w posługiwaniu się różnymi gatunkami wypowiedzi dziennikarskiej i szeroko pojęte kompetencje humanistyczne. Obszary zatrudnienia to: prasa, radio, telewizja i portale internetowe, a także organy użyteczności publicznej, organizacje samorządowe i pozarządowe, agencje reklamowe, promocyjne iPublic Relations, instytucje prowadzące edukacjęmedialną, działalność informacyjną, a także badania nad mediami. Może samodzielnie podejmować działania w takich zawodach jak: dziennikarz, redaktor, menadżer Public Relations, specjalista ds. komunikacji zewnętrznej, rzecznik prasowy.
Kryteria kwalifikacji
Postępowanie kwalifikacyjne dla absolwentów studiów pierwszego stopnia.
Warunkiem ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia - magisterskie jest posiadanie dyplomu ukończenia studiów co najmniej pierwszego stopnia na określonych kierunkach. W przypadku dziennikarstwa i komunikacji społecznej - brak ograniczeń. Głównym kryterium jest ranking ostatecznego wyniku studiów - bez wyrównania do pełnej oceny, w ramach określonego limitu miejsc.
Kandydaci na studia II stopnia zobowiązani są załączyć skan zaświadczenia o wyniku studiów na swoim koncie w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (irk.uwm.edu.pl) lub przedłożyć w Punkcie Obsługi Kandydata do celów kwalifikacji do 16 września 2024 do godz. 15:00 (II Tura) i do 24 2rześnia 2024 (III Tura) do ggodz. 15:00.
Link do wzoru zaświaczenia: https://uwm.edu.pl/kandydaci/dokumenty
Dokumenty uzyskane za granicą
Zasady kwalifikacji dla kandydatów legitymujących się dyplomem ukończenia studiów wyższych uzyskanym za granicą
Warunkiem ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia danego kierunku jest posiadanie dyplomu ukończenia studiów uprawniającego do kontynuacji kształcenia na studiach drugiego stopnia w państwie, w którego systemie szkolnictwa wyższego działa uczelnia, która ten dyplom wydała lub dyplomu uprawniającego do dalszego kształcenia w Polsce na podstawie umowy międzynarodowej. Procedurę uznania zagranicznego dyplomu w celu ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia określają odrębne przepisy w Uchwale w sprawie ustalenia warunków, trybu oraz terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji kandydatów na I rok studiów wyższych na rok akademicki 2024/2025. .
Wyniku studiów lub oceny na dyplomie ukończenia studiów wyższych, z dyplomów ukończenia studiów wyższych za granicą, nie przelicza się. Oznacza to, że kandydat nie może być bezpośrednio kwalifikowany w konkursie (rankingu) ostatecznego wyniku studiów, lecz zobowiązany jest przystąpić do egzaminu wstępnego ustnego z dwóch przedmiotów: geografii i (historii lub wiedzy o społeczeństwie). Egzamin odbędzie się zgodnie z harmonogramem rekrutacji.