Code | 11000-SMU-KWP |
---|---|
Organizational unit | Faculty of Humanities |
Field of studies | Komunikacja wizerunkowa i public relations |
Form of studies | Full-time |
Level of education | Second level |
Educational profile | academic |
Admission limit | 30 |
Duration | 4 semesters |
Recruitment committee address | Biblioteka Uniwersytecka ul. Oczapowskiego 12B 10-719 Olsztyn tel. 89 524-50-80, https://uwm.edu.pl/kandydaci/kontakt-dla-kandydatow |
Office opening hours | 9.00-15.00 |
WWW address | http://www.uwm.edu.pl/human |
Ask a question |
- Phase 1 (06.06.2025 00:00 – 22.07.2025 23:59)
Opis kierunku
Budowa i utrzymanie pozytywnego wizerunku to prawdziwe wyzwanie. Dziś nie wystarczy zaskakująca kampania czy starannie przygotowana reklama, żeby cieszyć się uznaniem i rozpoznawalnością. Kluczem do sukcesu są wielopłaszczyznowe działania w zakresie komunikacji wizerunkowej i public relations dopasowane do specyfiki i profilu firmy. Zostań wysokokwalifikowanym specjalistą w zakresie komunikacji wizerunkowej, zwłaszcza takich jej działów jak promocja, branding, reklama, public relations, content marketing, corporate design. W trakcie kształcenia zdobędziesz umiejętności zastosowania technik skutecznego komunikowania, metod nawiązywania relacji społecznych, prezentacji, negocjacji i rozwiązywania konfliktów.Kładziemy nacisk na rozwój umiejętności tworzenia tekstów informacyjnych i promocyjnych, projektowania i realizacji systemów identyfikacji wizualnej, tworzenia spójnej kultury korporacyjnej, stosowania narzędzi ewaluacji efektywność PR i wdrażania strategii CSR, a także ekonomicznego i finansowego planowania marketingu.
Program studiów obejmuje łącznie 1485 godzin zajęć. Znajdują się w nim takie przedmioty podstawowe i kierunkowe jak: podstawy komunikacji wizerunkowej, narzędzia komunikacji wizerunkowej, internetowa produkcja video, retoryka reklamy, strona internetowa jako narzędzie komunikacji marketingowej, baza danych i aplikacje mobilne w internecie, zarządzanie wizerunkiem w sytuacjach kryzysowych, public relations, strategie komunikacyjne w biznesie, komunikacja w organizacji i kultura korporacyjna, corporate idenity, content marketing i storytelling, reklama wizerunkowa, marketing i planowanie marketingowe, media relations, warsztat monitoringu i analizy zawartości mediów, e-komunikacja i social media, warsztat copywritera, savoir vivre w biznesie, blogosfera i influencer marketing, sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych, zarządzanie relacjami z klientami, branding, reklama natywna i product placement, podcasting jako narządzie kreowania wizerunku, promocja internetowa i mobilna, produkcja treści audio, zarządzanie mediami w komunikacji wizerunkowej oraz techniki multimedialne w public relations.
Gwarantem jakości kształcenia jest doświadczona kadra akademicka Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, uzupełniona przez pracowników Wydziału Nauk Ekonomicznych.
Zostań ekspertem w świecie mediów, marketingu i wizerunku! Postaw na rozwój i gwarancję zatrudnienia!
Kwalifikacje absolwenta
Po ukończeniu kierunku komunikacja wizerunkowa i public relations możesz pracować jako:
- specjalista ds. public relations;
- pracownik działu PR i kreowania wizerunku;
- rzecznik prasowy;
- konsultant ds. zintegrowanej komunikacji marketingowej;
- konsultant ds. komunikacji i wizerunku marki;
- specjalista ds. promocji;
- specjalista ds. content marketingu i social media;
- specjalista ds. treści wideo, youtuber, vloger, podcaster, influencer;
- copywriter;
- doradca ds. wizerunku osób publicznych (polityków, sportowców, ludzi show-bussinesu);
- trener w zakresie PR, kreowania wizerunku i skutecznej komunikacji;
- doradca w zakresie prezentacji osobistej i negocjacji;
- organizator wydarzeń specjalnych;
- doradca w zakresie tworzenia i realizowania strategii sponsoringowej i lobbingowej;
- broker informacji, analityk big data, data scientist.
Praktyka zawodowa stanowi integralną część procesu kształcenia i obejmuje 160 godzin. W trakcie praktyk studenci wykorzystują wiedzę teoretyczną zdobytą w toku zajęć dydaktycznych. Przede wszystkim jednak rozwijają umiejętności praktyczne i kompetencje społeczne. Praktyka realizowana jest głównie w przedsiębiorstwach, firmach, organizacjach i instytucjach, świadomie zarządzających procesem relacji z otoczeniem, wyspecjalizowanych firmach doradczych, zajmujących się nawiązywaniem, zarządzaniem i optymalizowaniem relacji wewnętrznych i zewnętrznych; agencjach marketingowych, reklamowych i public relations, w tym korporacjach brandingowych; firmach, specjalizujących się w zakresie e-marketingu; instytucjach zajmujących się monitoringiem elektronicznym, badaniem rynku oraz badaniem opinii publicznej; mediach tradycyjnych i społecznościowych.
Kryteria kwalifikacji
Postępowanie kwalifikacyjne dla absolwentów studiów pierwszego stopnia.
Warunkiem ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia - magisterskie jest posiadanie dyplomu ukończenia studiów co najmniej pierwszego stopnia na określonych kierunkach. W przypadku komunikacji wizerunkowej i public relations - brak ograniczeń. Głównym kryterium jest ranking ostatecznego wyniku studiów - bez wyrównania do pełnej oceny, w ramach określonego limitu miejsc.
Kandydaci na studia II stopnia zobowiązani są załączyć skan zaświadczenia o wyniku studiów na swoim koncie w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (irk.uwm.edu.pl) lub przedłożyć w Punkcie Obsługi Kandydata do celów kwalifikacji 22.07.2025 r. do godz. 15.00
Link do wzoru zaświaczenia: https://uwm.edu.pl/kandydaci/dokumenty
Dokumenty uzyskane za granicą
Zasady kwalifikacji dla kandydatów legitymujących się dyplomem ukończenia studiów wyższych uzyskanym za granicą
Warunkiem ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia danego kierunku jest posiadanie dyplomu ukończenia studiów uprawniającego do kontynuacji kształcenia na studiach drugiego stopnia w państwie, w którego systemie szkolnictwa wyższego działa uczelnia, która ten dyplom wydała lub dyplomu uprawniającego do dalszego kształcenia w Polsce na podstawie umowy międzynarodowej. Procedurę uznania zagranicznego dyplomu w celu ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia określają odrębne przepisy w Uchwale w sprawie ustalenia warunków, trybu oraz terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji kandydatów na I rok studiów wyższych na rok akademicki 2025/2026.
Wyniku studiów lub oceny na dyplomie ukończenia studiów wyższych, z dyplomów ukończenia studiów wyższych za granicą, nie przelicza się. Oznacza to, że kandydat nie może być bezpośrednio kwalifikowany w konkursie (rankingu) ostatecznego wyniku studiów, lecz zobowiązany jest przystąpić do egzaminu wstępnego ustnego z dwóch przedmiotów: geografii i (historii lub wiedzy o społeczeństwie). Egzamin odbędzie się zgodnie z harmonogramem rekrutacji.