Recruitment for studies for the academic year 2025/2026

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Komunikacja wizerunkowa i public relations - studia drugiego stopnia - magisterskie stacjonarne

Details
Code 11000-SMU-KWP
Organizational unit Faculty of Humanities
Field of studies Komunikacja wizerunkowa i public relations
Form of studies Full-time
Level of education Second level
Educational profile academic
Admission limit 30
Duration 4 semesters
Recruitment committee address Biblioteka Uniwersytecka ul. Oczapowskiego 12B 10-719 Olsztyn tel. 89 524-50-80, https://uwm.edu.pl/kandydaci/kontakt-dla-kandydatow
Office opening hours 9.00-15.00
WWW address http://www.uwm.edu.pl/human
  Ask a question
There is currently no active phase.

Upcoming phases in this registration:
  • Phase 1 (06.06.2025 00:00 – 22.07.2025 23:59)

Opis kierunku

Budowa i utrzymanie pozytywnego wizerunku to prawdziwe wyzwanie. Dziś nie wystarczy zaskakująca kampania czy starannie przygotowana reklama, żeby cieszyć się uznaniem i rozpoznawalnością. Kluczem do sukcesu są wielopłaszczyznowe działania w zakresie komunikacji wizerunkowej i public relations dopasowane do specyfiki i profilu firmy. Zostań wysokokwalifikowanym specjalistą w zakresie komunikacji wizerunkowej, zwłaszcza takich jej działów jak promocja, branding, reklama, public relations, content marketing, corporate design. W trakcie kształcenia zdobędziesz umiejętności zastosowania technik skutecznego komunikowania, metod nawiązywania relacji społecznych, prezentacji, negocjacji i rozwiązywania konfliktów.Kładziemy nacisk na rozwój umiejętności tworzenia tekstów informacyjnych i promocyjnych, projektowania i realizacji systemów identyfikacji wizualnej, tworzenia spójnej kultury korporacyjnej, stosowania narzędzi ewaluacji efektywność PR i wdrażania strategii CSR, a także ekonomicznego i finansowego planowania marketingu.

Program studiów obejmuje łącznie 1485 godzin zajęć. Znajdują się w nim takie przedmioty podstawowe i kierunkowe jak: podstawy komunikacji wizerunkowej, narzędzia komunikacji wizerunkowej, internetowa produkcja video, retoryka reklamy, strona internetowa jako narzędzie komunikacji marketingowej, baza danych i aplikacje mobilne w internecie,  zarządzanie wizerunkiem w sytuacjach kryzysowych, public relations, strategie komunikacyjne w biznesie, komunikacja w organizacji i kultura korporacyjna, corporate idenity, content marketing i storytelling, reklama wizerunkowa, marketing i planowanie marketingowe, media relations, warsztat monitoringu i analizy zawartości mediów, e-komunikacja i social media, warsztat copywritera, savoir vivre w biznesie, blogosfera i influencer marketing, sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych, zarządzanie relacjami z klientami, branding, reklama natywna i product placement, podcasting jako narządzie kreowania wizerunku, promocja internetowa i mobilna, produkcja treści audio, zarządzanie mediami w komunikacji wizerunkowej oraz techniki multimedialne w public relations.

Gwarantem jakości kształcenia jest doświadczona kadra akademicka Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, uzupełniona przez pracowników Wydziału Nauk Ekonomicznych.

Zostań ekspertem w świecie mediów, marketingu i wizerunku! Postaw na rozwój i gwarancję zatrudnienia!

 

Kwalifikacje absolwenta

Po ukończeniu kierunku komunikacja wizerunkowa i public relations możesz pracować jako:

  • specjalista ds. public relations;
  • pracownik działu PR i kreowania wizerunku;
  • rzecznik prasowy;
  • konsultant ds. zintegrowanej komunikacji marketingowej;
  • konsultant ds. komunikacji i wizerunku marki;
  • specjalista ds. promocji;
  • specjalista ds. content marketingu i social media;
  • specjalista ds. treści wideo, youtuber, vloger, podcaster, influencer;
  • copywriter;
  • doradca ds. wizerunku osób publicznych (polityków, sportowców, ludzi show-bussinesu);
  • trener w zakresie PR, kreowania wizerunku i skutecznej komunikacji;
  • doradca w zakresie prezentacji osobistej i negocjacji;
  • organizator wydarzeń specjalnych;
  • doradca w zakresie tworzenia i realizowania strategii sponsoringowej i lobbingowej;
  • broker informacji, analityk big data, data scientist.

Praktyka zawodowa stanowi integralną część procesu kształcenia i obejmuje 160 godzin. W trakcie praktyk studenci wykorzystują wiedzę teoretyczną zdobytą w toku zajęć dydaktycznych. Przede wszystkim jednak rozwijają umiejętności praktyczne i kompetencje społeczne. Praktyka realizowana jest głównie w przedsiębiorstwach, firmach, organizacjach i instytucjach, świadomie zarządzających procesem relacji z otoczeniem, wyspecjalizowanych firmach doradczych, zajmujących się nawiązywaniem, zarządzaniem i optymalizowaniem relacji wewnętrznych i zewnętrznych; agencjach marketingowych, reklamowych i public relations, w tym korporacjach brandingowych; firmach, specjalizujących się w zakresie e-marketingu; instytucjach zajmujących się monitoringiem elektronicznym, badaniem rynku oraz badaniem opinii publicznej; mediach tradycyjnych i społecznościowych.

strona kierunku

Kryteria kwalifikacji

Postępowanie kwalifikacyjne dla absolwentów studiów pierwszego stopnia.

Warunkiem ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia - magisterskie jest posiadanie dyplomu ukończenia studiów co najmniej pierwszego stopnia na określonych kierunkach. W przypadku komunikacji wizerunkowej i public relations - brak ograniczeń. Głównym kryterium jest ranking ostatecznego wyniku studiów - bez wyrównania do pełnej oceny, w ramach określonego limitu miejsc.

Kandydaci na studia II stopnia zobowiązani są załączyć skan zaświadczenia o wyniku studiów na swoim koncie w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (irk.uwm.edu.pl) lub przedłożyć w Punkcie Obsługi Kandydata do celów kwalifikacji 22.07.2025 r. do godz. 15.00 

Link do wzoru zaświaczenia: https://uwm.edu.pl/kandydaci/dokumenty

Dokumenty uzyskane za granicą 

Zasady kwalifikacji dla kandydatów legitymujących się dyplomem ukończenia studiów wyższych uzyskanym za granicą

Warunkiem ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia danego kierunku jest posiadanie dyplomu ukończenia studiów uprawniającego do kontynuacji kształcenia na studiach drugiego stopnia w państwie, w którego systemie szkolnictwa wyższego działa uczelnia, która ten dyplom wydała lub dyplomu uprawniającego do dalszego kształcenia w Polsce na podstawie umowy międzynarodowej. Procedurę uznania zagranicznego dyplomu w celu ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia określają odrębne przepisy w  Uchwale w sprawie ustalenia warunków, trybu oraz terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji kandydatów na I rok studiów wyższych na rok akademicki 2025/2026.

Wyniku studiów lub oceny na dyplomie ukończenia studiów wyższych, z dyplomów ukończenia studiów wyższych za granicą, nie przelicza się. Oznacza to, że kandydat nie może być bezpośrednio kwalifikowany w konkursie (rankingu) ostatecznego wyniku studiów, lecz zobowiązany jest przystąpić do egzaminu wstępnego ustnego z dwóch przedmiotów: geografii i (historii lub wiedzy o społeczeństwie)Egzamin odbędzie się zgodnie z harmonogramem rekrutacji. 

 

REKRUTACJA KROK PO KROKU