Code | 11200-SMU-MKC |
---|---|
Organizational unit | Faculty of Humanities |
Field of studies | Multimedia i kreacja cyfrowa |
Form of studies | Full-time |
Level of education | Second level |
Educational profile | academic |
Admission limit | 30 |
Duration | 4 semesters |
Recruitment committee address | Biblioteka Uniwersytecka ul. Oczapowskiego 12B 10-719 Olsztyn tel. 89 524-50-80, https://uwm.edu.pl/kandydaci/kontakt-dla-kandydatow |
Office opening hours | 9.00-15.00 |
WWW address | http://www.uwm.edu.pl/human |
Ask a question |
- Phase 1 (06.06.2025 00:00 – 22.07.2025 23:59)
Opis kierunku
Naucz się tworzyć treści, zarządzać nimi i dystrybuować je w różnych kontekstach cyfrowych. Z nami opanujesz warsztat projektowania stron internetowych, poznasz sposoby wykorzystania AI do tworzenia treści cyfrowych, podstawy projektowania graficznego oraz edycji audio i wideo. Praca z mikrofonem i przed kamerą nie będzie stanowiła problemu.
Kładziemy nacisk na rozwój praktycznych umiejętności oraz kreatywność, zachęcając studentów do eksperymentowania z nowoczesnymi formami komunikacji cyfrowej. Uczestnictwo w projektach i praktykach zawodowych pozwala na rozwijanie portfolio, które ułatwia start w branży. Kierunek multimedia i kreacja cyfrowa jest doskonałym wyborem dla osób kreatywnych, otwartych na nowe technologie i gotowych do działania w dynamicznie zmieniającym się świecie mediów cyfrowych.
Program studiów obejmuje łącznie 1467 godziny zajęć. Znajdują się w nim na przykład takie przedmioty kierunkowe jak: storytelling, netykieta, wystąpienia publiczne i prezentacja projektów, wprowadzenie do technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, warsztat tworzenia treści wideo, analiza danych medialnych, warsztat operatora kamery, fact-checking, media audiowizualne, organizacja produkcji projektów audiowizualnych, media audialne, produkcja podcastów, zarządzanie treściami cyfrowymi, wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia treści, archiwa cyfrowe, content marketing, kreatywne pisanie i copywriting, budowanie marki osobistej online, scenariusz w filmie, produkcjach wideo i reklamie, warsztat tworzenia treści audio, montaż wideo, kampanie informacyjne w social mediach, reportaż multimedialny, prawo mediów, socjologia mediów, warsztat adaptacji i kreacji trendów, pracownia projektowania graficznego, pracownia fotograficzna, tworzenie stron internetowych oraz realizacja wydarzeń multimedialnych.
Kadra akademicka posiada bogate doświadczenie praktyczne w zakresie dziennikarstwa, tworzenia atrakcyjnych treści, w tym produkcji audio i wideo, czy funkcjonowania w środowisku sieciowym. Część zajęć na kierunku będzie też prowadzona przez specjalistów z firm zajmujących się multimediami. Na Wydziale Humanistycznym znajduje się profesjonalne studio telewizyjne i radiowe oraz pracownia postprodukcyjna z programami do montażu dźwięku i obrazu, które umożliwiają praktyczne kształcenie studentów w zakresie multimediów.
Stwórz z nami swoją własną ścieżkę rozwoju w erze cyfrowej!
Kwalifikacje absolwenta
Po kierunku multimedia i kreacja cyfrowa możesz pracować jako:
- dziennikarz;
- podcaster lub wideokaster;
- specjalista ds. mediów społecznościowych i marketingu cyfrowego;
- producent treści cyfrowych;
- ekspert w zakresie zarządzania komunikacją w multimediach.
Praktyka zawodowa stanowi integralną część procesu kształcenia i obejmuje 160 godzin. Studenci odbywają ją w instytucjach medialnych, administracji publicznej, organizacjach kulturalnych, NGO oraz firmach wykorzystujących technologie medialne. W trakcie praktyki studenci mają możliwość rozwijać umiejętności związane z tworzeniem i zarządzaniem treściami multimedialnymi, organizacją wydarzeń, analizą komunikacji cyfrowej oraz prowadzeniem mediów społecznościowych.
Kryteria kwalifikacji
Postępowanie kwalifikacyjne dla absolwentów studiów pierwszego stopnia.
Warunkiem ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia - magisterskie jest posiadanie dyplomu ukończenia studiów co najmniej pierwszego stopnia na określonych kierunkach. W przypadku kierunku multimedia i kreacja cyfrowa - brak ograniczeń. Głównym kryterium jest ranking ostatecznego wyniku studiów - bez wyrównania do pełnej oceny, w ramach określonego limitu miejsc.
Kandydaci na studia II stopnia zobowiązani są załączyć skan zaświadczenia o wyniku studiów na swoim koncie w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (irk.uwm.edu.pl) lub przedłożyć w Punkcie Obsługi Kandydata do celów kwalifikacji 22.07.2025 r. do godz. 15.00
Link do wzoru zaświaczenia: https://uwm.edu.pl/kandydaci/dokumenty
Dokumenty uzyskane za granicą
Zasady kwalifikacji dla kandydatów legitymujących się dyplomem ukończenia studiów wyższych uzyskanym za granicą
Warunkiem ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia danego kierunku jest posiadanie dyplomu ukończenia studiów uprawniającego do kontynuacji kształcenia na studiach drugiego stopnia w państwie, w którego systemie szkolnictwa wyższego działa uczelnia, która ten dyplom wydała lub dyplomu uprawniającego do dalszego kształcenia w Polsce na podstawie umowy międzynarodowej. Procedurę uznania zagranicznego dyplomu w celu ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia określają odrębne przepisy w Uchwale w sprawie ustalenia warunków, trybu oraz terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji kandydatów na I rok studiów wyższych na rok akademicki 2025/2026.
Wyniku studiów lub oceny na dyplomie ukończenia studiów wyższych, z dyplomów ukończenia studiów wyższych za granicą, nie przelicza się. Oznacza to, że kandydat nie może być bezpośrednio kwalifikowany w konkursie (rankingu) ostatecznego wyniku studiów, lecz zobowiązany jest przystąpić do egzaminu wstępnego ustnego z dwóch przedmiotów: geografii i (historii lub wiedzy o społeczeństwie). Egzamin odbędzie się zgodnie z harmonogramem rekrutacji.