Recruitment for studies for the academic year 2025/2026

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Multimedia i kreacja cyfrowa - studia drugiego stopnia - stacjonarne

Details
Code 11200-SMU-MKC
Organizational unit Faculty of Humanities
Field of studies Multimedia i kreacja cyfrowa
Form of studies Full-time
Level of education Second level
Educational profile academic
Admission limit 30
Duration 4 semesters
Recruitment committee address Biblioteka Uniwersytecka ul. Oczapowskiego 12B 10-719 Olsztyn tel. 89 524-50-80, https://uwm.edu.pl/kandydaci/kontakt-dla-kandydatow
Office opening hours 9.00-15.00
WWW address http://www.uwm.edu.pl/human
  Ask a question
There is currently no active phase.

Upcoming phases in this registration:
  • Phase 1 (06.06.2025 00:00 – 22.07.2025 23:59)

Opis kierunku

Naucz się tworzyć treści, zarządzać nimi i dystrybuować je w różnych kontekstach cyfrowych. Z nami opanujesz warsztat projektowania stron internetowych, poznasz sposoby wykorzystania AI do tworzenia treści cyfrowych, podstawy projektowania graficznego oraz edycji audio i wideo. Praca z mikrofonem i przed kamerą nie będzie stanowiła problemu.

Kładziemy nacisk na rozwój praktycznych umiejętności oraz kreatywność, zachęcając studentów do eksperymentowania z nowoczesnymi formami komunikacji cyfrowej. Uczestnictwo w projektach i praktykach zawodowych pozwala na rozwijanie portfolio, które ułatwia start w branży. Kierunek multimedia i kreacja cyfrowa jest doskonałym wyborem dla osób kreatywnych, otwartych na nowe technologie i gotowych do działania w dynamicznie zmieniającym się świecie mediów cyfrowych. 

Program studiów obejmuje łącznie 1467 godziny zajęć. Znajdują się  w nim na przykład takie przedmioty kierunkowe jak: storytelling, netykieta, wystąpienia publiczne i prezentacja projektów, wprowadzenie do technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, warsztat tworzenia treści wideo, analiza danych medialnych, warsztat operatora kamery, fact-checking, media audiowizualne, organizacja produkcji projektów audiowizualnych, media audialne, produkcja podcastów, zarządzanie treściami cyfrowymi, wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia treści, archiwa cyfrowe, content marketing, kreatywne pisanie i copywriting, budowanie marki osobistej online, scenariusz w filmie, produkcjach wideo i reklamie, warsztat tworzenia treści audio, montaż wideo, kampanie informacyjne w social mediach, reportaż multimedialny, prawo mediów, socjologia mediów, warsztat adaptacji i kreacji trendów, pracownia projektowania graficznego, pracownia fotograficzna, tworzenie stron internetowych oraz realizacja wydarzeń multimedialnych.

Kadra akademicka posiada bogate doświadczenie praktyczne w zakresie dziennikarstwa, tworzenia atrakcyjnych treści, w tym produkcji audio i wideo, czy funkcjonowania w środowisku sieciowym. Część zajęć na kierunku będzie też prowadzona przez specjalistów z firm zajmujących się multimediami. Na Wydziale Humanistycznym znajduje się profesjonalne studio telewizyjne i radiowe oraz pracownia postprodukcyjna z programami do montażu dźwięku i obrazu, które umożliwiają praktyczne kształcenie studentów w zakresie multimediów.

Stwórz z nami swoją własną ścieżkę rozwoju w erze cyfrowej!

Kwalifikacje absolwenta

Po kierunku multimedia i kreacja cyfrowa możesz pracować jako:

  • dziennikarz;
  • podcaster lub wideokaster;
  • specjalista ds. mediów społecznościowych i marketingu cyfrowego;
  • producent treści cyfrowych;
  • ekspert w zakresie zarządzania komunikacją w multimediach.

Praktyka zawodowa stanowi integralną część procesu kształcenia i obejmuje 160 godzin. Studenci odbywają ją w instytucjach medialnych, administracji publicznej, organizacjach kulturalnych, NGO oraz firmach wykorzystujących technologie medialne. W trakcie praktyki studenci mają możliwość rozwijać umiejętności związane z tworzeniem i zarządzaniem treściami multimedialnymi, organizacją wydarzeń, analizą komunikacji cyfrowej oraz prowadzeniem mediów społecznościowych.

strona kierunku

Kryteria kwalifikacji

Postępowanie kwalifikacyjne dla absolwentów studiów pierwszego stopnia.

Warunkiem ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia - magisterskie jest posiadanie dyplomu ukończenia studiów co najmniej pierwszego stopnia na określonych kierunkach. W przypadku kierunku multimedia i kreacja cyfrowa - brak ograniczeń. Głównym kryterium jest ranking ostatecznego wyniku studiów - bez wyrównania do pełnej oceny, w ramach określonego limitu miejsc.

Kandydaci na studia II stopnia zobowiązani są załączyć skan zaświadczenia o wyniku studiów na swoim koncie w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (irk.uwm.edu.pl) lub przedłożyć w Punkcie Obsługi Kandydata do celów kwalifikacji 22.07.2025 r. do godz. 15.00 

Link do wzoru zaświaczenia: https://uwm.edu.pl/kandydaci/dokumenty

Dokumenty uzyskane za granicą 

Zasady kwalifikacji dla kandydatów legitymujących się dyplomem ukończenia studiów wyższych uzyskanym za granicą

Warunkiem ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia danego kierunku jest posiadanie dyplomu ukończenia studiów uprawniającego do kontynuacji kształcenia na studiach drugiego stopnia w państwie, w którego systemie szkolnictwa wyższego działa uczelnia, która ten dyplom wydała lub dyplomu uprawniającego do dalszego kształcenia w Polsce na podstawie umowy międzynarodowej. Procedurę uznania zagranicznego dyplomu w celu ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia określają odrębne przepisy w  Uchwale w sprawie ustalenia warunków, trybu oraz terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji kandydatów na I rok studiów wyższych na rok akademicki 2025/2026.

 

Wyniku studiów lub oceny na dyplomie ukończenia studiów wyższych, z dyplomów ukończenia studiów wyższych za granicą, nie przelicza się. Oznacza to, że kandydat nie może być bezpośrednio kwalifikowany w konkursie (rankingu) ostatecznego wyniku studiów, lecz zobowiązany jest przystąpić do egzaminu wstępnego ustnego z dwóch przedmiotów: geografii i (historii lub wiedzy o społeczeństwie)Egzamin odbędzie się zgodnie z harmonogramem rekrutacji. 

 

REKRUTACJA KROK PO KROKU