• zaloguj się
  • utwórz konto

Rekrutacja na studia podyplomowe na rok akademicki 2024/2025 (semestr zimowy, semestr letni)

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Studia podyplomowe w zakresie Pedagog specjalny w edukacji włączającej (studia kwalifikacyjne)

Szczegóły
Kod SP1929N
Jednostka organizacyjna Wydział Nauk Społecznych
Kierunek studiów Pedagog specjalny w edukacji włączającej (studia kwalifikacyjne)
Forma studiów Niestacjonarne
Poziom kształcenia Podyplomowe
Języki wykładowe polski
Czas trwania 3 semestry
Adres komisji rekrutacyjnej Wydział Nauk Społecznych
Instytut Nauk Pedagogicznych
ul. Dybowskiego 13, 10-723 Olsztyn
Godziny otwarcia sekretariatu 7.00-15.00
Wymagany dokument
  • Wykształcenie wyższe (wszystkie)
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

(pokaż minione tury)

Studia podyplomowe Pedagog specjalny w edukacji włączającej (studia kwalifikacyjne) przygotowują do zajmowania stanowiska nauczyciela pedagoga specjalnego w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych. Realizowane są zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2024 r. poz.453).  

Czas trwania i forma studiów

3 semestry (26 października 2024 - 31 grudnia 2025)

Studia prowadzone są w formie niestacjonarnej, w ramach zjazdów sobotnio-niedzielnych w trybie hybrydowym, tj. zajęcia w uczelni (Wydział Nauk Społecznych, Olsztyn, ul. Dybowskiego 13), zajęcia zdalne (on-line), praktyki zawodowe.

Organizacja studiów podyplomowych

Program studiów podyplomowych obejmuje łącznie 495 godzin, w tym:

375 godzin przeznaczonych na kształcenie kierunkowe, 

120 godzin przeznaczonych na praktykę zawodową.

Kryteria zaliczenia studiów podyplomowych

Średnia ważona z egzaminów i zaliczeń z oceną.

Sylwetka absolwenta

Absolwent studiów podyplomowych kwalifikacyjnych prezentuje humanistyczną postawę otwartości i dialogu, szacunku dla innych, wrażliwości na potrzeby człowieka – szczególnie niepełnosprawnego i wymagającego pomocy. Posiada on przekonanie, że publiczny system szkolny ma za zadanie zapewnić wszystkim obywatelom w odpowiednim wieku dostęp do edukacji włączającej o wysokiej jakości. Jest on zatem gotów do podejmowania zadań zawodowych w pracy ze wszystkimi uczniami, bez względu na charakter i specyfikę ich potrzeb edukacyjnych. Przejawem tej gotowości jest właściwa postawa wobec edukacji włączającej oraz przekonanie o własnej skuteczności w roli nauczyciela pedagoga specjalnego.  Absolwent ma świadomość, że zapewnienie edukacji włączającej o wysokiej jakości wymaga od wszystkich pracowników systemu oświaty zaangażowania na rzecz stałej poprawy funkcjonowania przedszkoli, szkół i innych placówek edukacyjnych. Aby sprostać temu zadaniu absolwent jest przygotowany do budowania relacji opartych na wzajemnym rozumieniu i zaufaniu między wszystkimi podmiotami procesu kształcenia; inicjowania i organizowania współpracy między nauczycielami i innymi specjalistami zaangażowanymi w proces kształcenia oraz dzielenia się nabytą wiedzą i umiejętnościami ze współpracownikami, rodzicami i opiekunami prawnymi uczniów. Ponadto, absolwent posiada wiedzę i umiejętności w zakresie pracy z dziećmi i uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych w szczególności: prowadzenia oceny funkcjonalnej z wykorzystaniem współczesnych narzędzi i metod diagnostycznych; konstruowania i realizowania i ewaluowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych; skutecznego nauczania grup zróżnicowanych z wykorzystaniem współczesnej metodyki uniwersalnego projektowania nauczania oraz technologii informacyjnej; kształtowania właściwych relacji w grupach rówieśniczych oraz wspomagania rozwoju kompetencji społecznych. Praktyczne umiejętności absolwenta będą wsparte aktualną wiedzą teoretyczną z zakresu psychologii, etyki, prawa, pedagogiki specjalnej i włączającej, w tym wiedzą na temat metod o potwierdzonej empirycznie skuteczności.

Opłaty

Studia podyplomowe są finansowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Uczestnik nie ponosi kosztów za kształcenie na Studiach Podyplomowych Pedagog specjalny w edukacji włączającej (studia kwalifikacyjne).

Rekrutacja

Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe jest ukończenie przez kandydata studiów wyższych:

jednolitych magisterskich lub studiów pierwszego lub drugiego stopnia, w zakresie pedagogiki specjalnej oraz posiadanie przygotowania pedagogicznego

LUB

jednolitych magisterskich lub studiów pierwszego i drugiego stopnia, w zakresie pedagogiki (każda specjalność) oraz posiadanie przygotowania pedagogicznego;

zasady kwalifikacji

Kandydat/Kandydatka rejestruje się  w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK UWM) i dołącza skany lub zdjęcia wymaganych dokumentów, a następnie składa (osobiście lub listownie) w sekretariacie studiów podyplomowych dokumenty:

  • podpisane podanie o przyjęcie na studia wraz z kwestionariuszem osobowym wygenerowanym z systemu IRK;
  • klauzulę RODO dla słuchaczy studiów podyplomowych;
  • odpis lub poświadczoną kserokopię dyplomu ukończenia studiów  (w przypadku ukończenia studiów pierwszego i drugiego stopnia kserokopię obu dyplomów) oraz przygotowanie pedagogiczne;
  • zaśwadczenie o wykonywaniu zawodu nauczyciela
  • informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie przestępstw określonych w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189a i art. 207 Kodeksu karnego (Dz.U. z 2024r., poz. 17 ze zm.) oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2023 r. poz. 1939), lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego;
  • informację z Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.

Postępowanie kwalifikacyjne odbywa się na podstawie analizy dołączonych w IRK skanów dokumentów.

Przyjęcie na studia nastąpi  w momencie dostarczenia do  Sekretariatu Katedry Pedagogiki Specjalnej i Resocjalizacji, ul. Dybowskiego 13, 10-723 Olsztyn, pokój B1.29 - kompletu dokumetów  w wersji papierowej.

W sprawach wątpliwych o przyjęciu na studia podyplomowe rozstrzyga kierownik studiów podyplomowych.

Kadra

dr hab. Sławomir Przybyliński, prof. UWM – Kierownik studiów podyplomowych

dr hab. Katarzyna Ćwirynkało, prof., UWM – pracownik ds. planowania i ewaluacji (specjalista edukacji włączającej)

Kadrę studiów podyplomowych tworzą w przeważającej mierze pracownicy Katedry Pedagogiki Specjalnej i Resocjalizacji Instytutu Nauk Pedagogicznych Wydziału Nauk Społecznych UWM w Olsztynie, a także osoby współpracujące z Katedrą.

Kontakt

Kierownik studiów podyplomowych: dr hab. Sławomir Przybyliński, e-mail: s.przybyliński@uwm.edu.pl

Specjalista edukacji włączającej: dr hab. Katarzyna Ćwirynkało, e-mail: k.cwirynkalo@uwm.edu.pl

Sekretariat studiów: mgr Anna Łowicka, tel.: +48 89 524 62 38, e-mail: anna.lowicka@uwm.edu.pl

Wydział Nauk Społecznych,

Katedra Pedagogiki Specjalnej i Resocjalizacji,

ul. Dybowskiego 13, 10-723 Olsztyn, nr pokoju B1.29

 


L => REQ(DL);
|I => REQ(DI);
|M => REQ(DM);
|D => REQ(DZ);