• zaloguj się
  • utwórz konto

Rekrutacja na studia podyplomowe na rok akademicki 2024/2025 (semestr zimowy, semestr letni)

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Studia podyplomowe w zakresie Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wsparcia rodziny (studia kwalifikacyjne)

Szczegóły
Kod SP1932N
Jednostka organizacyjna Wydział Nauk Społecznych
Kierunek studiów Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wsparcia rodziny (studia kwalifikacyjne)
Forma studiów Niestacjonarne
Poziom kształcenia Podyplomowe
Czas trwania 4 semestry
Adres komisji rekrutacyjnej Wydział Nauk Społecznych
Instytut Nauk Pedagogicznych
ul. Dybowskiego 13, 10-723 Olsztyn
Godziny otwarcia sekretariatu 7.00-15.00
Wymagany dokument
  • Wykształcenie wyższe (wszystkie)
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

(pokaż minione tury)

 

Przygotowanie do prowadzenia zajęć w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny

Forma studiów podyplomowych: studia niestacjonarne, w ramach zjazdów (piątek, sobota, niedziela) w trybie hybrydowym, tj. zajęcia w uczelni (Wydział Nauk Społecznych, Olsztyn, ul. Dybowskiego 13), zajęcia zdalne (on-line), praktyki zawodowe

Czas trwania: 4 semestry

Wysokość czesnego: studia finansowane z dotacji Ministerstwa Edukacji Narodowej

Liczba godzin dydaktycznych: 1065 godzin, w tym 825 godzin kształcenia kierunkowego oraz 240 godzin praktyk zawodowych

ECTS: 90

 Charakterystyka studiów podyplomowych

Studia podyplomowe w zakresie Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wsparcia rodziny (studia kwalifikacyjne) przygotowują do prowadzenia zajęć w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny. Realizowane są zgodnie ze standardami określonymi w rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2024 r. poz. 453)

 Efekty uczenia się

Absolwent posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne do pełnienia roli specjalisty wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny we wszystkich rodzajach placówek zajmujących się udzielaniem pomocy dzieciom z zaburzeniami neurorozwojowymi, sensorycznymi, emocjonalnymi, behawioralnymi lub nieprawidłowo kształtującą się osobowością i ich rodzinom.

Sylwetka absolwenta

Słuchacze studiów podyplomowych zdobędą kwalifikację do prowadzenia zajęć w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny. Absolwenci będą mogli znaleźć zatrudnienie w podmiotach prowadzących WWR oraz instytucjach koordynujących WWR na poziomie powiatu.

Osoba mająca kwalifikacje do pracy w zakresie nowego modelu wczesnego wspomagania rozwoju i wsparcia rodziny, zgodnie z podstawowym wykształceniem kierunkowym uzyskanym w ramach studiów wyższych oraz kompetencjami w ramach ukończonych studiów podyplomowych, może podjąć zatrudnienie na stanowisku specjalisty wczesnego wspomagania rozwoju i wsparcia rodziny w:

  • Centrach Dziecka i Rodziny (placówki systemu oświaty, które zgodnie z projektowanymi zmianami będą koordynować wsparcie w ramach nowego modelu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny w zakresie wsparcia terapeutycznego i środowiskowego i zastąpią w tej roli wiodące ośrodki koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńcze),
  • zespołach WWR w jednostkach systemu oświaty realizujących wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wsparcie rodziny (obecne poradnie psychologiczno-pedagogiczne, przedszkola, inne formy wychowania przedszkolnego, szkoły podstawowe, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, specjalne ośrodki wychowawcze, ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze),
  • ośrodkach wczesnej interwencji,
  • Specjalistycznych Centrach Wspierających Edukację Włączającą[1],
  • w jednostkach pomocy społecznej.

 Warunki/zasady kwalifikacji

Adresatami studiów podyplomowych są pedagodzy specjalni, pedagodzy, nauczyciele wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, logopedzi posiadający przygotowanie pedagogiczne (nauczycielskie).

Od Kandydata/Kandydatki ubiegającego się/ubiegającej się o przyjęcie na studia podyplomowe w zakresie Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wsparcia rodziny (studia kwalifikacyjne) wymaga się posiadania dyplomu ukończenia studiów wyższych (kwalifikacja pełna co najmniej na poziomie 6 uzyskana w systemie szkolnictwa wyższego i nauki - art. 160 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.).

Kandydat/Kandydatka rejestruje się w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK UWM) i dołącza skany lub zdjęcia wymaganych dokumentów, a następnie składa (osobiście lub listownie) w sekretariacie studiów podyplomowych dokumenty:

  • podpisane podanie o przyjęcie na studia wraz z kwestionariuszem osobowym wygenerowanym w systemie irk.uwm.edu.pl;
  • klauzulę RODO dla słuchaczy studiów podyplomowych;
  • odpis lub poświadczoną kserokopię dyplomu ukończenia studiów magisterskich z zakresu pedagogiki, pedagogiki specjalnej, edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, logopedii oraz przygotowanie pedagogiczne (nauczycielskie);
  • informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie przestępstw określonych w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189a i art. 207 Kodeksu karnego (Dz.U. z 2024 r., poz. 17 ze zm.) oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2023 r. poz. 1939), lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego;
  • informację z Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.

Postępowanie kwalifikacyjne odbywa się na podstawie analizy dołączonych w IRK skanów lub zdjęć dokumentów.

Przyjęcie na studia nastąpi w momencie dostarczenia kompletu wymaganych dokumentów (w wersji papierowej) do Sekretariatu Katedry Psychologii Klinicznej, Rozwoju i Edukacji, ul. Dybowskiego 13, 10-723 Olsztyn, pokój B1.33.

 Wysokość czesnego

Studia są finansowane z dotacji Ministerstwa Edukacji Narodowej. Uczestnik nie ponosi kosztów za kształcenie na studiach podyplomowych Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wsparcia rodziny (studia kwalifikacyjne).

 Organizacja toku studiów podyplomowych

Studia podyplomowe realizowane są w formie studiów niestacjonarnych. Trwają cztery semestry, a zajęcia w kolejnych semestrach realizowane są przy wykorzystaniu platformy zdalnego nauczania oraz stacjonarnie w budynkach UWM w systemie weekendowych zjazdów:

semestr I: piątki, soboty i niedziele;

semestr II: soboty i niedziele oraz zjazd tygodniowy (przełom czerwca i lipca);

semestr III: piątki, soboty i niedziele (trzy zjazdy), pozostałe zjazdy soboty i niedziele;

semestr IV: soboty i niedziele.

 Warunki ukończenia studiów podyplomowych i wydania świadectwa

Warunkiem otrzymania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie przez Słuchacza/Słuchaczkę w określonym terminie wszystkich zaliczeń i egzaminów przewidzianych programem studiów.

 Kierownik studiów podyplomowych

dr hab. Beata Antoszewska, prof. UWM

 Sekretarz studiów podyplomowych

mgr Magdalena Jaworowska-Walczak

 Kontakt

Sekretariat studiów: ul. Dybowskiego 13, 10-723 Olsztyn, pokój B1.33

mgr Magdalena Jaworowska-Walczak, tel. (89) 524-62-29, e-mail: magdalena.walczak@uwm.edu.pl

dr hab. Beata Antoszewska, prof. UWM, tel. (89) 524 62 29, e-mail: beata.antoszewska@uwm.edu.pl



[1] Planowane do utworzenia przy specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych oraz młodzieżowych ośrodkach socjoterapii.


.