• zaloguj się
  • utwórz konto

Rekrutacja na studia podyplomowe na rok akademicki 2023/2024 (semestr zimowy, semestr letni)

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Studia podyplomowe w zakresie Pedagogiki szkolnej (studia kwalifikacyjne)

Szczegóły
Kod SP1928N
Jednostka organizacyjna Wydział Nauk Społecznych
Kierunek studiów Pedagogika szkolna (studia kwalifikacyjne)
Forma studiów Niestacjonarne
Poziom kształcenia Podyplomowe
Języki wykładowe polski
Czas trwania 3 semestry
Adres komisji rekrutacyjnej Wydział Nauk Społecznych, ul. Żołnierska 14, pokój 146, 10-686 Olsztyn
Godziny otwarcia sekretariatu poniedziałek 13.30-15.00, wtorek 13.30-15.00, środa 13.30-15.00, czwartek, 11.00-15.00
Wymagany dokument
  • Wykształcenie wyższe (wszystkie)
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

Minione tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (03.07.2023 00:00 – 31.10.2023 23:59)

Studia podyplomowe PEDAGOGIKA SZKOLNA (STUDIA KWALIFIKACYJNE) są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (t. j. Dz. U. 2021 r. poz. 890) i nadają kwalifikacje do „nauczania kolejnego przedmiotu lub prowadzenia kolejnych zajęć”.[1]

 

MINIMALNA LICZBA GODZIN ZAJĘĆ ZORGANIZOWANYCH I PUNKTÓW ECTS (Zgodnie ze standardem. Załącznik1)

 

Grupa zajęć, w ramach których osiąga się szczegółowe efekty uczenia się

Zajęcia

Liczba godzin

Liczba punktów ECTS

Podyplomowe przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć

*

180

10

Przygotowanie dydaktyczne do nauczania kolejnego przedmiotu lub prowadzenia kolejnych zajęć

Dydaktyka przedmiotu nauczania lub zajęć

60

6

Praktyki zawodowe

60

 

Zgodnie z zasadami organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach[2] absolwent uzyskuje kwalifikacje i umiejętności niezbędne do prawidłowego wykonywania zawodu nauczyciela na stanowisku pedagoga szkolnego (kod zawodu: 235912) w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych oraz w innych placówkach oświatowych i opiekuńczo-wychowawczych, a w szczególności do:

· prowadzenia badań i działań diagnostycznych uczniów,

· diagnozowania sytuacji wychowawczych,

· udzielania uczniom pomocy pedagogicznej,

· podejmowania działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży,

· minimalizowania skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy,

· inicjowania i prowadzenia działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych,

· pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów,

· wspierania nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów,

· udzielania pomocy pedagogicznej.

 

Absolwent studiów podyplomowych PEDAGOGIKA SZKOLNA (STUDIA KWALIFIKACYJNE) wyróżnia się wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami społecznymi z zakresu: psychologii, pedagogiki, diagnozy pedagogicznej, wsparcia i terapii rodzin, pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, uzależnień i patologii społecznych oraz dydaktyki kształcenia (metodyki) niezbędnych do pełnienia zadań pedagoga szkolnego, w tym realizowania zajęć z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej, zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, a także rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne i rewalidacyjnych.

 

ZASADY KWALIFIKACJI:

Studia przeznaczone są dla absolwentów studiów pierwszego i drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich posiadających przygotowanie merytoryczne, psychologiczno-pedagogiczne, w zakresie podstaw dydaktyki i emisji głosu oraz dydaktyczne do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć[3].

Kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia podyplomowe PEDAGOGIKA SZKOLNA (STUDIA KWALIFIKACYJNE) rejestruje się w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK UWM), w którym umieszcza skan dyplomu ukończenia studiów wyższych wraz z suplementem do dyplomu. Następnie składa w sekretariacie studiów podyplomowych następujące dokumenty

· podanie o przyjęcie na studia wraz z kwestionariuszem osobowym wygenerowanym w systemie irk.uwm.edu.pl,

· odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych lub poświadczona kserokopia dyplomu wraz z suplementem do dyplomu.

 

O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń w systemie IRK

 

WYSOKOŚĆ CZESNEGO[4]: 5260 zł (na wniosek słuchacza jest możliwość rozłożenia na raty)

 

ORGANIZACJA TOKU STUDIÓW PODYPLOMOWYCH:

Studia realizowane są w trybie hybrydowym na zjazdach w soboty i niedziele:

· I semestr w formie online: 90 godzin

· II semestr w formie stacjonarnej: 140 godzin

· III semestr wykłady w formie online: 65 godzin; ćwiczenia w formie stacjonarnej: 60 godzin

PLANOWANE ROZPOCZĘCIE ZAJĘĆ: LISTOPAD 2023

 

WARUNKI UKOŃCZENIA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH I WYDANIA ŚWIADECTWA:

· uzyskanie w określonym terminie zaliczeń z oceną i zdanie egzaminów z wszystkich przedmiotów objętych planem studiów,

· przygotowanie pracy końcowej (w trakcie seminarium dyplomowego) oraz obrona pracy po uzyskaniu wszystkich zaliczeń w ramach seminarium dyplomowego

· odbycie i pozytywne zaliczenie praktyki pedagogicznej.

 

Kierownik studiów: dr Kinga Lisowska, kinga.lisowska@uwm.edu.pl

Sekretarz studiów: mgr inż. Henryk Prus, henryk.prus@uwm.edu.pl

KONTAKT:

pedagogikaszkolna@uwm.edu.pl

tel. 508 311 741; 506 149 578

ul. Żołnierska 14, pok. nr 146, 10-686 Olsztyn

Godziny otwarcia sekretariatu: poniedziałek 13.30-15.00, wtorek 13.30-15.00, środa 13.30-15.00, czwartek, 11.00-15.00



[3] Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (t. j. Dz. U. 2021 r. poz. 890) „przygotowanie merytoryczne, psychologiczno-pedagogiczne, w zakresie podstaw dydaktyki i emisji głosu oraz dydaktyczne do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć” rozumiane jest jako kwalifikacje do nauczania (przygotowanie merytoryczne oraz pedagogiczne do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć).