• zaloguj się
  • utwórz konto

Rekrutacja na studia podyplomowe na rok akademicki 2023/2024 (semestr zimowy, semestr letni)

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Studia podyplomowe w zakresie Pedagog specjalny w edukacji włączającej

Szczegóły
Kod SP1929N
Jednostka organizacyjna Wydział Nauk Społecznych
Kierunek studiów Pedagog specjalny w edukacji włączającej pierwszy rok semestr pierwszy
Forma studiów Niestacjonarne
Poziom kształcenia Podyplomowe
Języki wykładowe polski
Czas trwania 3 semestry
Adres komisji rekrutacyjnej anna.lowicka@uwm.edu.pl
Godziny otwarcia sekretariatu 7.00-15.00
Wymagany dokument
  • Wykształcenie wyższe (sam mgr)
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

Minione tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (08.05.2023 00:00 – 26.05.2023 23:59)

 

 Studia podyplomowe Pedagog specjalny w edukacji włączającej (studia kwalifikacyjne) przygotowują do zajmowania stanowiska nauczyciela pedagoga specjalnego w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych. Realizowane są zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2021 r. poz. 890, z późn. zm.)  

czas trwania i forma studiów

3 semestry (czerwca 2023 – września 2024)

Studia prowadzone są w formie niestacjonarnej, w ramach zjazdów sobotnio-niedzielnych w trybie hybrydowym, tj. zajęcia w uczelni (Wydział Nauk Społecznych, Olsztyn, ul. Żołnierska 14), zajęcia zdalne (on-line), praktyki zawodowe.

organizacja studiów podyplomowych

Program studiów podyplomowych obejmuje łącznie 495 godzin, w tym:

375 godzin przeznaczonych na kształcenie kierunkowe, 

120 godzin przeznaczonych na praktykę zawodową.

 

kryteria zaliczenia studiów podyplomowych

Średnia ważona z egzaminów i zaliczeń z oceną.

sylwetka absolwenta

Absolwent studiów podyplomowych kwalifikacyjnych prezentuje humanistyczną postawę otwartości i dialogu, szacunku dla innych, wrażliwości na potrzeby człowieka – szczególnie niepełnosprawnego i wymagającego pomocy. Posiada on przekonanie, że publiczny system szkolny ma za zadanie zapewnić wszystkim obywatelom w odpowiednim wieku dostęp do edukacji włączającej o wysokiej jakości. Jest on zatem gotów do podejmowania zadań zawodowych w pracy ze wszystkimi uczniami, bez względu na charakter i specyfikę ich potrzeb edukacyjnych. Przejawem tej gotowości jest właściwa postawa wobec edukacji włączającej oraz przekonanie o własnej skuteczności w roli nauczyciela pedagoga specjalnego.  Absolwent ma świadomość, że zapewnienie edukacji włączającej o wysokiej jakości wymaga od wszystkich pracowników systemu oświaty zaangażowania na rzecz stałej poprawy funkcjonowania przedszkoli, szkół i innych placówek edukacyjnych. Aby sprostać temu zadaniu absolwent jest przygotowany do budowania relacji opartych na wzajemnym rozumieniu i zaufaniu między wszystkimi podmiotami procesu kształcenia; inicjowania i organizowania współpracy między nauczycielami i innymi specjalistami zaangażowanymi w proces kształcenia oraz dzielenia się nabytą wiedzą i umiejętnościami ze współpracownikami, rodzicami i opiekunami prawnymi uczniów. Ponadto, absolwent posiada wiedzę i umiejętności w zakresie pracy z dziećmi i uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych w szczególności: prowadzenia oceny funkcjonalnej z wykorzystaniem współczesnych narzędzi i metod diagnostycznych; konstruowania i realizowania i ewaluowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych; skutecznego nauczania grup zróżnicowanych z wykorzystaniem współczesnej metodyki uniwersalnego projektowania nauczania oraz technologii informacyjnej; kształtowania właściwych relacji w grupach rówieśniczych oraz wspomagania rozwoju kompetencji społecznych. Praktyczne umiejętności absolwenta będą wsparte aktualną wiedzą teoretyczną z zakresu psychologii, etyki, prawa, pedagogiki specjalnej i włączającej, w tym wiedzą na temat metod o potwierdzonej empirycznie skuteczności

opłaty

Studia podyplomowe są finansowane przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. Uczestnik nie ponosi kosztów za kształcenie na Studiach Podyplomowych Pedagog specjalny w edukacji włączającej.

rekrutacja

Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe jest ukończenie przez kandydata studiów wyższych:

jednolitych magisterskich lub studiów pierwszego lub drugiego stopnia, w zakresie pedagogiki specjalnej oraz posiadanie przygotowania pedagogicznego

LUB

jednolitych magisterskich lub studiów pierwszego i drugiego stopnia, w zakresie pedagogiki (każda specjalność) oraz posiadanie przygotowania pedagogicznego;

zasady naboru

Rekrutacja na studia podyplomowe odbywa się w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK). Kandydat:

rejestruje się w dniach 08.05–26.05.2023r. elektronicznie na stronie https://irk.uwm.edu.pl/pl/

składa w dniach 08.05.–26.05.2023r. w Sekretariacie studiów (osobiście lub listownie) dokumenty rekrutacyjne - liczy się data wpłynięcia dokumentów do sekretariatu studiów.

dokumenty rekrutacyjne

podanie o przyjęcie na studia podyplomowe, wygenerowane z systemu IRK;

odpis dyplomu ukończenia studiów lub poświadczona kopia dyplomu;

 

Miejsce dostarczania dokumentów:

Wydział Nauk Społecznych

Katedra Pedagogiki Specjalnej i Resocjalizacji

ul. Żołnierska 14, 10-561 Olsztyn, nr pokoju 107

 

 W sprawach wątpliwych o przyjęciu na studia podyplomowe rozstrzyga kierownik studiów podyplomowych

 Ogłoszenie listy osób przyjętych31.05.2023r.

 kadra

dr hab. Sławomir Przybyliński, prof. UWM – Kierownik studiów podyplomowych

dr hab. Katarzyna Ćwirynkało, prof., UWM – pracownik ds. planowania i ewaluacji (specjalista edukacji włączającej)

 Kadrę studiów podyplomowych tworzą w przeważającej mierze pracownicy Katedry Pedagogiki Specjalnej i Resocjalizacji Instytutu Nauk Pedagogicznych Wydziału Nauk Społecznych UWM w Olsztynie, a także osoby współpracujące z Katedrą.

 kontakt

sekretariat studiów: mgr Anna Łowicka

tel.: +48 89 524 62 38

e-mail: anna.lowicka@uwm.edu.pl

Wydział Nauk Społecznych

Katedra Pedagogiki Specjalnej i Resocjalizacji

ul Żołnierska 14, nr pokoju 107

10-561 Olsztyn

 


L => REQ(DL);
|I => REQ(DI);
|M => REQ(DM);
|D => REQ(DZ);