• zaloguj się
  • utwórz konto

Rekrutacja na studia na rok akademicki 2024/2025

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Analiza i kreowanie trendów - studia drugiego stopnia, stacjonarne

Szczegóły
Kod 7200-SMU-AIKT_PRK
Jednostka organizacyjna Wydział Humanistyczny
Kierunek studiów Analiza i kreowanie trendów
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Drugiego stopnia
Języki wykładowe polski
Limit miejsc 30
Czas trwania 4 semestry
Adres komisji rekrutacyjnej Biblioteka Uniwersytecka ul. Oczapowskiego 12B 10-719 Olsztyn tel. 89 524-50-80, https://uwm.edu.pl/kandydaci/kontakt-dla-kandydatow
Godziny otwarcia sekretariatu 9.00-15.00
Adres WWW http://uwm.edu.pl/trendy/
Wymagany dokument
  • Wykształcenie wyższe (wszystkie)
  Zadaj pytanie
Tura 1 (06.06.2024 00:00 – 22.07.2024 15:00)

Opis kierunku

Interdyscyplinarny kierunek studiów Analiza i kreowanie trendów to wynik inicjatywy trzech wydziałów UWM w Olsztynie: Humanistycznego, Nauk Ekonomicznych oraz Nauk Społecznych. Pierwszy nabór na studia pierwszego stopnia odbył się w 2016 roku, na studia drugiego stopnia w 2019.

Głównym celem jest kształcenie pracowników potrafiących trafnie diagnozować długoterminowe zjawiska oraz tłumaczyć je na język indywidualnych i społecznych potrzeb. Kierunek utworzono dzięki finansowemu wsparciu Funduszu Stypendialnego i Szkoleniowego oraz funduszy norweskich.

Dla kogo?
Kierunek studiów dla osób, które chcą się rozwijać wszechstronnie i rozumieją potrzebę łączenia wiedzy i umiejętności z różnych dziedzin nauki. Analizę i kreowanie trendów mogą studiować zarówno absolwenci szkół średnich, studenci innych kierunków, jak i osoby czynne zawodowo, chcące rozszerzyć swoje kompetencje i umiejętności.

Jak kształcimy?
Analiza i kreowanie trendów jest innowacyjną propozycją kształcenia opartą na trzech filarach: filozofii, ekonomii i socjologii. Każdy z nich spełnia odmienne zadanie ‑ daje inną wiedzę, umiejętności oraz kompetencje. W programie kształcenia szczególny nacisk położono na zajęcia praktyczne: warsztaty projektowe, ćwiczenia, praktyki zawodowe, działania zespołowe. Kierunek kształci w zakresie rzadkiej a zyskującej na znaczeniu umiejętności projektowania usług oraz projektowania społecznego z wykorzystaniem metodyki Design Thinking. Praca dyplomowa – obok tradycyjnej formy – może również być nowatorskim projektem, np. gotowej usługi, produktu, strategii czy innowacyjnym rozwiązaniem, ułatwiającym start zawodowy.

W uczelniach amerykańskich, belgijskich, fińskich, holenderskich, kanadyjskich, portugalskich, szwajcarskich, tajwańskich i włoskich powstały kierunki i ścieżki kształcenia w zakresie trendwatchingu, foresightu strategicznego oraz społecznego, analizy trendów i wdrożeń, futures studies. Analiza i kreowanie trendów jest ich odpowiednikiem. W Polsce jest nadal jedynym takim kierunkiem studiów.

Gdzie może znaleźć zatrudnienie?
– samodzielna działalność gospodarcza
– innowacyjne przedsiębiorstwa produkcyjne i usługowe
– firmy projektowe, marketingowe, konsultingowe, usługowe
– branże kreatywne,
– sektor usług bankowych
– instytucje kultury
– instytucje samorządowe 
– organizacje pozarządowe (fundacje, stowarzyszenia)

W jakich zawodach sprawdzi się absolwent?
przedsiębiorca, projektant, pracownik kreatywny, analityk, planista, copywriter,
zawody przyszłości: analityk trendów, trendwatcher, trendsetter.

strona kierunku

Kwalifikacje absolwenta

Absolwent posiada interdyscyplinarną wiedzę w sferze monitorowania, analizowania trendów na rynku dóbr i usług oraz przemian społecznych i kulturowych. Rozpoznaje istniejące i pojawiające się potrzeby, ich źródła, rodzaje, uwarunkowania, prawidłowości rozwoju. Dysponuje pogłębioną wiedzą na temat współczesnych strategii życia społecznego, związanych z konsumpcją, jak również wynikających z wzorców alternatywnych. Rozumie związek nowych technologii i potrzeb. Rozpoznaje zmieniające się preferencje rynkowe, kulturowe i społeczne oraz umie na nie reagować w sposób innowacyjny. Rozumie innowacyjny charakter powstających strategii rynkowych i jest przygotowany do samodzielnego i zespołowego opracowywania tego rodzaju przedsięwzięć, ofert usług oraz produktów w formie projektów. Posiada pogłębioną wiedzę o zasadach prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej i umiejętności niezbędne do założenia i prowadzenia firmy. Dysponuje pogłębioną wiedzą i umiejętnościami w przedmiocie przygotowania i prowadzenia projektów oraz pracy zespołowej. Rozwiązuje problemy zawodowe, pracuje w zespole i sprawnie komunikuje się z otoczeniem. Wykazuje się otwartością na zmiany, innowacyjnością oraz umiejętnością przystosowywania się do zmieniającego się środowiska. Poszukuje różnorodnych danych i informacji, prawidłowo analizuje i ocenia przydatność dostępnych informacji, szacuje ich użyteczność i wiarygodność, dostrzega zależności między nimi. Ponadto posiada kompetencje językowe na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Ukończenie studiów daje możliwości zatrudnienia w sektorze kreatywnym, przedsiębiorstwach oraz działach firm tworzących nowoczesne produkty i usługi (service design), w instytucjach, urzędach, organizacjach tworzących i świadczących różne rodzaje usług społecznych, przedsiębiorstwach i organizacjach działających w branży komunikacji i mediów społecznościowych. Może również podejmować samodzielną działalność gospodarcza (freelancer).

Kryteria kwalifikacji

Postępowanie kwalifikacyjne dla absolwentów studiów pierwszego stopnia.

Warunkiem ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia - magisterskie jest posiadanie dyplomu ukończenia studiów co najmniej pierwszego stopnia na określonych kierunkach. W przypadku analizy i kreowania trendów - brak ograniczeń. Głównym kryterium jest ranking ostatecznego wyniku studiów - bez wyrównania do pełnej oceny, w ramach określonego limitu miejsc.

 Kandydaci na studia II stopnia zobowiązani są załączyć skan zaświadczenia o wyniku studiów na swoim koncie w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (irk.uwm.edu.pl) lub przedłożyć w Punkcie Obsługi Kandydata do celów kwalifikacji od 24.06-22.07.2024 do godz. 15:00

Link do wzoru zaświaczenia: https://uwm.edu.pl/kandydaci/dokumenty

 

Dokumenty uzyskane za granicą 

Zasady kwalifikacji dla kandydatów legitymujących się dyplomem ukończenia studiów wyższych uzyskanym za granicą

Warunkiem ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia danego kierunku jest posiadanie dyplomu ukończenia studiów uprawniającego do kontynuacji kształcenia na studiach drugiego stopnia w państwie, w którego systemie szkolnictwa wyższego działa uczelnia, która ten dyplom wydała lub dyplomu uprawniającego do dalszego kształcenia w Polsce na podstawie umowy międzynarodowej. Procedurę uznania zagranicznego dyplomu w celu ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia określają odrębne przepisy Uchwały

Wyniku studiów lub oceny na dyplomie ukończenia studiów wyższych, z dyplomów ukończenia studiów wyższych za granicą, nie przelicza się. Oznacza to, że kandydat nie może być bezpośrednio kwalifikowany w konkursie (rankingu) ostatecznego wyniku studiów, lecz zobowiązany jest przystąpić do egzaminu wstępnego ustnego z dwóch przedmiotów: geografii i (historii lub wiedzy o społeczeństwie)Egzamin odbędzie się zgodnie z harmonogramem rekrutacji.


https://rekrutacja.uwm.edu.pl

 

REKRUTACJA KROK PO KROKU