Code | SP1928N |
---|---|
Organizational unit | Faculty of Social Sciences |
Field of studies | Pedagogika szkolna (studia kwalifikacyjne) |
Form of studies | Part-time |
Level of education | After diploma |
Language(s) of instruction | Polish |
Duration | 3 semestry |
Recruitment committee address | Wydział Nauk Społecznych, ul. Żołnierska 14, pokój 146, 10-686 Olsztyn |
Office opening hours | poniedziałek 13.30-15.00, wtorek 13.30-15.00, środa 13.30-15.00, czwartek, 11.00-15.00 |
Required document | |
Ask a question |
- Phase 1 (03.07.2023 00:00 – 31.10.2023 23:59)
Studia podyplomowe PEDAGOGIKA SZKOLNA (STUDIA KWALIFIKACYJNE) są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (t. j. Dz. U. 2021 r. poz. 890) i nadają kwalifikacje do „nauczania kolejnego przedmiotu lub prowadzenia kolejnych zajęć”.[1]
MINIMALNA LICZBA GODZIN ZAJĘĆ ZORGANIZOWANYCH I PUNKTÓW ECTS (Zgodnie ze standardem. Załącznik1)
Grupa zajęć, w ramach których osiąga się szczegółowe efekty uczenia się |
Zajęcia |
Liczba godzin |
Liczba punktów ECTS |
Podyplomowe przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć |
* |
180 |
10 |
Przygotowanie dydaktyczne do nauczania kolejnego przedmiotu lub prowadzenia kolejnych zajęć |
Dydaktyka przedmiotu nauczania lub zajęć |
60 |
6 |
Praktyki zawodowe |
60 |
Zgodnie z zasadami organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach[2] absolwent uzyskuje kwalifikacje i umiejętności niezbędne do prawidłowego wykonywania zawodu nauczyciela na stanowisku pedagoga szkolnego (kod zawodu: 235912) w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych oraz w innych placówkach oświatowych i opiekuńczo-wychowawczych, a w szczególności do:
· prowadzenia badań i działań diagnostycznych uczniów,
· diagnozowania sytuacji wychowawczych,
· udzielania uczniom pomocy pedagogicznej,
· podejmowania działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży,
· minimalizowania skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy,
· inicjowania i prowadzenia działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych,
· pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów,
· wspierania nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów,
· udzielania pomocy pedagogicznej.
Absolwent studiów podyplomowych PEDAGOGIKA SZKOLNA (STUDIA KWALIFIKACYJNE) wyróżnia się wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami społecznymi z zakresu: psychologii, pedagogiki, diagnozy pedagogicznej, wsparcia i terapii rodzin, pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, uzależnień i patologii społecznych oraz dydaktyki kształcenia (metodyki) niezbędnych do pełnienia zadań pedagoga szkolnego, w tym realizowania zajęć z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej, zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, a także rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne i rewalidacyjnych.
ZASADY KWALIFIKACJI:
Studia przeznaczone są dla absolwentów studiów pierwszego i drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich posiadających przygotowanie merytoryczne, psychologiczno-pedagogiczne, w zakresie podstaw dydaktyki i emisji głosu oraz dydaktyczne do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć[3].
Kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia podyplomowe PEDAGOGIKA SZKOLNA (STUDIA KWALIFIKACYJNE) rejestruje się w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK UWM), w którym umieszcza skan dyplomu ukończenia studiów wyższych wraz z suplementem do dyplomu. Następnie składa w sekretariacie studiów podyplomowych następujące dokumenty
· podanie o przyjęcie na studia wraz z kwestionariuszem osobowym wygenerowanym w systemie irk.uwm.edu.pl,
· odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych lub poświadczona kserokopia dyplomu wraz z suplementem do dyplomu.
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń w systemie IRK
WYSOKOŚĆ CZESNEGO[4]: 5260 zł (na wniosek słuchacza jest możliwość rozłożenia na raty)
ORGANIZACJA TOKU STUDIÓW PODYPLOMOWYCH:
Studia realizowane są w trybie hybrydowym na zjazdach w soboty i niedziele:
· I semestr w formie online: 90 godzin
· II semestr w formie stacjonarnej: 140 godzin
· III semestr wykłady w formie online: 65 godzin; ćwiczenia w formie stacjonarnej: 60 godzin
PLANOWANE ROZPOCZĘCIE ZAJĘĆ: LISTOPAD 2023
WARUNKI UKOŃCZENIA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH I WYDANIA ŚWIADECTWA:
· uzyskanie w określonym terminie zaliczeń z oceną i zdanie egzaminów z wszystkich przedmiotów objętych planem studiów,
· przygotowanie pracy końcowej (w trakcie seminarium dyplomowego) oraz obrona pracy po uzyskaniu wszystkich zaliczeń w ramach seminarium dyplomowego
· odbycie i pozytywne zaliczenie praktyki pedagogicznej.
Kierownik studiów: dr Kinga Lisowska, kinga.lisowska@uwm.edu.pl
Sekretarz studiów: mgr inż. Henryk Prus, henryk.prus@uwm.edu.pl
KONTAKT:
tel. 508 311 741; 506 149 578
ul. Żołnierska 14, pok. nr 146, 10-686 Olsztyn
Godziny otwarcia sekretariatu: poniedziałek 13.30-15.00, wtorek 13.30-15.00, środa 13.30-15.00, czwartek, 11.00-15.00
[2] (§ 24. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach - Dz.U. 2020 poz. 1280 ze zm.)
[3] Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (t. j. Dz. U. 2021 r. poz. 890) „przygotowanie merytoryczne, psychologiczno-pedagogiczne, w zakresie podstaw dydaktyki i emisji głosu oraz dydaktyczne do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć” rozumiane jest jako kwalifikacje do nauczania (przygotowanie merytoryczne oraz pedagogiczne do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć).