Code | SP1929N |
---|---|
Organizational unit | Faculty of Social Sciences |
Field of studies | Pedagog specjalny w edukacji włączającej pierwszy rok semestr pierwszy |
Form of studies | Part-time |
Level of education | After diploma |
Language(s) of instruction | Polish |
Duration | 3 semestry |
Recruitment committee address | anna.lowicka@uwm.edu.pl |
Office opening hours | 7.00-15.00 |
Required document | |
Ask a question |
- Phase 1 (08.05.2023 00:00 – 26.05.2023 23:59)
Studia podyplomowe Pedagog specjalny w edukacji włączającej (studia kwalifikacyjne) przygotowują do zajmowania stanowiska nauczyciela pedagoga specjalnego w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych. Realizowane są zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2021 r. poz. 890, z późn. zm.)
czas trwania i forma studiów
3 semestry (czerwca 2023 – września 2024)
Studia prowadzone są w formie niestacjonarnej, w ramach zjazdów sobotnio-niedzielnych w trybie hybrydowym, tj. zajęcia w uczelni (Wydział Nauk Społecznych, Olsztyn, ul. Żołnierska 14), zajęcia zdalne (on-line), praktyki zawodowe.
organizacja studiów podyplomowych
Program studiów podyplomowych obejmuje łącznie 495 godzin, w tym:
375 godzin przeznaczonych na kształcenie kierunkowe,
120 godzin przeznaczonych na praktykę zawodową.
kryteria zaliczenia studiów podyplomowych
Średnia ważona z egzaminów i zaliczeń z oceną.
sylwetka absolwenta
Absolwent studiów podyplomowych kwalifikacyjnych prezentuje humanistyczną postawę otwartości i dialogu, szacunku dla innych, wrażliwości na potrzeby człowieka – szczególnie niepełnosprawnego i wymagającego pomocy. Posiada on przekonanie, że publiczny system szkolny ma za zadanie zapewnić wszystkim obywatelom w odpowiednim wieku dostęp do edukacji włączającej o wysokiej jakości. Jest on zatem gotów do podejmowania zadań zawodowych w pracy ze wszystkimi uczniami, bez względu na charakter i specyfikę ich potrzeb edukacyjnych. Przejawem tej gotowości jest właściwa postawa wobec edukacji włączającej oraz przekonanie o własnej skuteczności w roli nauczyciela pedagoga specjalnego. Absolwent ma świadomość, że zapewnienie edukacji włączającej o wysokiej jakości wymaga od wszystkich pracowników systemu oświaty zaangażowania na rzecz stałej poprawy funkcjonowania przedszkoli, szkół i innych placówek edukacyjnych. Aby sprostać temu zadaniu absolwent jest przygotowany do budowania relacji opartych na wzajemnym rozumieniu i zaufaniu między wszystkimi podmiotami procesu kształcenia; inicjowania i organizowania współpracy między nauczycielami i innymi specjalistami zaangażowanymi w proces kształcenia oraz dzielenia się nabytą wiedzą i umiejętnościami ze współpracownikami, rodzicami i opiekunami prawnymi uczniów. Ponadto, absolwent posiada wiedzę i umiejętności w zakresie pracy z dziećmi i uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych w szczególności: prowadzenia oceny funkcjonalnej z wykorzystaniem współczesnych narzędzi i metod diagnostycznych; konstruowania i realizowania i ewaluowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych; skutecznego nauczania grup zróżnicowanych z wykorzystaniem współczesnej metodyki uniwersalnego projektowania nauczania oraz technologii informacyjnej; kształtowania właściwych relacji w grupach rówieśniczych oraz wspomagania rozwoju kompetencji społecznych. Praktyczne umiejętności absolwenta będą wsparte aktualną wiedzą teoretyczną z zakresu psychologii, etyki, prawa, pedagogiki specjalnej i włączającej, w tym wiedzą na temat metod o potwierdzonej empirycznie skuteczności
opłaty
Studia podyplomowe są finansowane przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. Uczestnik nie ponosi kosztów za kształcenie na Studiach Podyplomowych Pedagog specjalny w edukacji włączającej.
rekrutacja
Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe jest ukończenie przez kandydata studiów wyższych:
jednolitych magisterskich lub studiów pierwszego lub drugiego stopnia, w zakresie pedagogiki specjalnej oraz posiadanie przygotowania pedagogicznego
LUB
jednolitych magisterskich lub studiów pierwszego i drugiego stopnia, w zakresie pedagogiki (każda specjalność) oraz posiadanie przygotowania pedagogicznego;
zasady naboru
Rekrutacja na studia podyplomowe odbywa się w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK). Kandydat:
rejestruje się w dniach 08.05–26.05.2023r. elektronicznie na stronie https://irk.uwm.edu.pl/pl/
składa w dniach 08.05.–26.05.2023r. w Sekretariacie studiów (osobiście lub listownie) dokumenty rekrutacyjne - liczy się data wpłynięcia dokumentów do sekretariatu studiów.
dokumenty rekrutacyjne
podanie o przyjęcie na studia podyplomowe, wygenerowane z systemu IRK;
odpis dyplomu ukończenia studiów lub poświadczona kopia dyplomu;
Miejsce dostarczania dokumentów:
Wydział Nauk Społecznych
Katedra Pedagogiki Specjalnej i Resocjalizacji
ul. Żołnierska 14, 10-561 Olsztyn, nr pokoju 107
W sprawach wątpliwych o przyjęciu na studia podyplomowe rozstrzyga kierownik studiów podyplomowych
Ogłoszenie listy osób przyjętych: 31.05.2023r.
kadra
dr hab. Sławomir Przybyliński, prof. UWM – Kierownik studiów podyplomowych
dr hab. Katarzyna Ćwirynkało, prof., UWM – pracownik ds. planowania i ewaluacji (specjalista edukacji włączającej)
Kadrę studiów podyplomowych tworzą w przeważającej mierze pracownicy Katedry Pedagogiki Specjalnej i Resocjalizacji Instytutu Nauk Pedagogicznych Wydziału Nauk Społecznych UWM w Olsztynie, a także osoby współpracujące z Katedrą.
kontakt
sekretariat studiów: mgr Anna Łowicka
tel.: +48 89 524 62 38
e-mail: anna.lowicka@uwm.edu.pl
Wydział Nauk Społecznych
Katedra Pedagogiki Specjalnej i Resocjalizacji
ul Żołnierska 14, nr pokoju 107
10-561 Olsztyn
L => REQ(DL);
|I => REQ(DI);
|M => REQ(DM);
|D => REQ(DZ);