• log in
  • create an account

Recruitment for post-graduate studies for the academic year 2024/2025 (winter semester, summer semester)

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Studia podyplomowe w zakresie Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wsparcia rodziny (studia kwalifikacyjne)

Details
Code SP1932N
Organizational unit Faculty of Social Sciences
Field of studies Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wsparcia rodziny (studia kwalifikacyjne)
Form of studies Part-time
Level of education After diploma
Duration 4 semesters
Recruitment committee address Wydział Nauk Społecznych
Instytut Nauk Pedagogicznych
ul. Dybowskiego 13, 10-723 Olsztyn
Office opening hours 7.00-15.00
Required document
  • Higher education
  Ask a question
Phase 2 (12.11.2024 00:00 – 22.11.2024 12:00)

Past phases in this registration:
  • Phase 1 (18.10.2024 17:00 – 05.11.2024 12:00)

 

Przygotowanie do prowadzenia zajęć w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny

Forma studiów podyplomowych: studia niestacjonarne, w ramach zjazdów (piątek, sobota, niedziela) w trybie hybrydowym, tj. zajęcia w uczelni (Wydział Nauk Społecznych, Olsztyn, ul. Dybowskiego 13), zajęcia zdalne (on-line), praktyki zawodowe

Czas trwania: 4 semestry

Wysokość czesnego: studia finansowane z dotacji Ministerstwa Edukacji Narodowej

Liczba godzin dydaktycznych: 1065 godzin, w tym 825 godzin kształcenia kierunkowego oraz 240 godzin praktyk zawodowych

ECTS: 90

 Charakterystyka studiów podyplomowych

Studia podyplomowe w zakresie Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wsparcia rodziny (studia kwalifikacyjne) przygotowują do prowadzenia zajęć w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny. Realizowane są zgodnie ze standardami określonymi w rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2024 r. poz. 453)

 Efekty uczenia się

Absolwent posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne do pełnienia roli specjalisty wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny we wszystkich rodzajach placówek zajmujących się udzielaniem pomocy dzieciom z zaburzeniami neurorozwojowymi, sensorycznymi, emocjonalnymi, behawioralnymi lub nieprawidłowo kształtującą się osobowością i ich rodzinom.

Sylwetka absolwenta

Słuchacze studiów podyplomowych zdobędą kwalifikację do prowadzenia zajęć w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny. Absolwenci będą mogli znaleźć zatrudnienie w podmiotach prowadzących WWR oraz instytucjach koordynujących WWR na poziomie powiatu.

Osoba mająca kwalifikacje do pracy w zakresie nowego modelu wczesnego wspomagania rozwoju i wsparcia rodziny, zgodnie z podstawowym wykształceniem kierunkowym uzyskanym w ramach studiów wyższych oraz kompetencjami w ramach ukończonych studiów podyplomowych, może podjąć zatrudnienie na stanowisku specjalisty wczesnego wspomagania rozwoju i wsparcia rodziny w:

  • Centrach Dziecka i Rodziny (placówki systemu oświaty, które zgodnie z projektowanymi zmianami będą koordynować wsparcie w ramach nowego modelu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny w zakresie wsparcia terapeutycznego i środowiskowego i zastąpią w tej roli wiodące ośrodki koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńcze),
  • zespołach WWR w jednostkach systemu oświaty realizujących wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wsparcie rodziny (obecne poradnie psychologiczno-pedagogiczne, przedszkola, inne formy wychowania przedszkolnego, szkoły podstawowe, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, specjalne ośrodki wychowawcze, ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze),
  • ośrodkach wczesnej interwencji,
  • Specjalistycznych Centrach Wspierających Edukację Włączającą[1],
  • w jednostkach pomocy społecznej.

 Warunki/zasady kwalifikacji

Adresatami studiów podyplomowych są pedagodzy specjalni, pedagodzy, nauczyciele wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, logopedzi posiadający przygotowanie pedagogiczne (nauczycielskie).

Od Kandydata/Kandydatki ubiegającego się/ubiegającej się o przyjęcie na studia podyplomowe w zakresie Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wsparcia rodziny (studia kwalifikacyjne) wymaga się posiadania dyplomu ukończenia studiów wyższych (kwalifikacja pełna co najmniej na poziomie 6 uzyskana w systemie szkolnictwa wyższego i nauki - art. 160 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.).

Kandydat/Kandydatka rejestruje się w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK UWM) i dołącza skany lub zdjęcia wymaganych dokumentów, a następnie składa (osobiście lub listownie) w sekretariacie studiów podyplomowych dokumenty:

  • podpisane podanie o przyjęcie na studia wraz z kwestionariuszem osobowym wygenerowanym w systemie irk.uwm.edu.pl;
  • klauzulę RODO dla słuchaczy studiów podyplomowych;
  • odpis lub poświadczoną kserokopię dyplomu ukończenia studiów magisterskich z zakresu pedagogiki, pedagogiki specjalnej, edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, logopedii oraz przygotowanie pedagogiczne (nauczycielskie);
  • informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie przestępstw określonych w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189a i art. 207 Kodeksu karnego (Dz.U. z 2024 r., poz. 17 ze zm.) oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2023 r. poz. 1939), lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego;
  • informację z Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.

Postępowanie kwalifikacyjne odbywa się na podstawie analizy dołączonych w IRK skanów lub zdjęć dokumentów.

Przyjęcie na studia nastąpi w momencie dostarczenia kompletu wymaganych dokumentów (w wersji papierowej) do Sekretariatu Katedry Psychologii Klinicznej, Rozwoju i Edukacji, ul. Dybowskiego 13, 10-723 Olsztyn, pokój B1.33.

 Wysokość czesnego

Studia są finansowane z dotacji Ministerstwa Edukacji Narodowej. Uczestnik nie ponosi kosztów za kształcenie na studiach podyplomowych Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wsparcia rodziny (studia kwalifikacyjne).

 Organizacja toku studiów podyplomowych

Studia podyplomowe realizowane są w formie studiów niestacjonarnych. Trwają cztery semestry, a zajęcia w kolejnych semestrach realizowane są przy wykorzystaniu platformy zdalnego nauczania oraz stacjonarnie w budynkach UWM w systemie weekendowych zjazdów:

semestr I: piątki, soboty i niedziele;

semestr II: soboty i niedziele oraz zjazd tygodniowy (przełom czerwca i lipca);

semestr III: piątki, soboty i niedziele (trzy zjazdy), pozostałe zjazdy soboty i niedziele;

semestr IV: soboty i niedziele.

 Warunki ukończenia studiów podyplomowych i wydania świadectwa

Warunkiem otrzymania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie przez Słuchacza/Słuchaczkę w określonym terminie wszystkich zaliczeń i egzaminów przewidzianych programem studiów.

 Kierownik studiów podyplomowych

dr hab. Beata Antoszewska, prof. UWM

 Sekretarz studiów podyplomowych

mgr Magdalena Jaworowska-Walczak

 Kontakt

Sekretariat studiów: ul. Dybowskiego 13, 10-723 Olsztyn, pokój B1.33

mgr Magdalena Jaworowska-Walczak, tel. (89) 524-62-29, e-mail: magdalena.walczak@uwm.edu.pl

dr hab. Beata Antoszewska, prof. UWM, tel. (89) 524 62 29, e-mail: beata.antoszewska@uwm.edu.pl



[1] Planowane do utworzenia przy specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych oraz młodzieżowych ośrodkach socjoterapii.


.